Снимка - www.facebook.com/gradski.transport.vt Информация - Община Велико Търново |
Даниел Панов:
„Всичко, което от БСП говорят за тролейбусния транспорт, е лъжа”
“Всичко, което от БСП говорят
за тролейбусния транспорт и хвърлят в общественото пространство, е лъжа”, заяви
в интервю за Общинското радио кметът на Велико Търново Даниел Панов. Той
припомни, че още през 1997 година точно кметската управа, излъчена от
социалистическата партия, безвъзмездно предоставя ползването и стопанисването
на цялата тролейбусна инфраструктура на частната фирма собственик на тролеите.
Това положение продължава до 2010 година, когато операторът се отказва от тази
дейност.
„Фирмата е трябвало
да поддържа токоизправителните станции /ТИС/ и всички останали съоръжения, а не
само да изпълнява разписанията по линиите. Не са били инвестирани средства в
ремонта на мрежата и системата. ТИС-2 /до кооперативния пазар/ и ТИС-3 /край тролейбусното
депо/ не работят още от 2004 година. От апаратурите им са ползвани резервни
части за единствената работещата ТИС 1. До есента на 2008 година, когато
тролеите са спрени заради строителството на пътен възел „Качица”, захранването
на тролейбусния транспорт е било осигурено единствено от ТИС 1, а не от три станции, както е било
според проекта”, обясни Даниел Панов.
Кметът припомни,
че когато през 2010 година Община Велико Търново си връща стопанисването на
инфраструктурата, комисия установява и заверява с протокол, че от ТИС 2 под
пазара е извършена кражба. „Тази сграда е част от общински парцел, обявен на
търг с начална цена 345 300 лева – с 45 000 лева повече над данъчната
оценка. Всички тези части от станцията, за които от БСП говорят, че не били
включени в цената, са липсвали още към 2010 година и това е неоспорим факт”,
подчерта в интервюто Даниел Панов.
Лошото
състояние на амортизираната тролейбусна инфраструктура и кражбите правят
възстановяването й неоправдано висок разход. Затова през 2014 година е взето
решение за бракуването на мрежата. „Цената на оценителите бе 723 000 лева.
Тогава пак се говореше, че проводниците стрували милиони левове. При проведени
няколко търга лева със стартова цена от 723 000 лева не се явиха кандидати.
С последващо решение Общинският съвет ни разреши да демонтираме мрежата. Свалените
елементи от надземната инфраструктура бяха оценени приблизително на
280 000 лева. На последната сесия искахме разрешение от Общинския съвет да
обявим нов търг за складираните елементи на реалната им цена. Всичко останало, което
се хвърля в пространството, са лъжи. Целта е една лъжа, повторена пет пъти, да
стане истина”, посочи Даниел Панов.
Кметът попита
недоволните общински съветници защо мълчат, когато въпросите са били обсъждани
със специалисти в комисиите. „Те използват залата на Общинския съвет, за да си
правят пиар. Винаги ще оборвам всяко твърдение и манипулациите срещу действията
на Общината”, категоричен е Даниел Панов.
Екологичният
транспорт във Велико Търново ще бъде възстановен с проект за интегриран градски
транспорт по оперативна програма „Региони в растеж” 2014 – 2020. Една от
мерките е внедряването на електрически автобуси. „Тестовете показаха, че
електробусите се справят добре при нашите условия. Моята визия за бъдещето са
именно тези транспортни средства. Вече имаме гарантирано финансиране за
проекта”, завърши Даниел Панов.