неделя, 29 октомври 2017 г.

Излезе официалният списък с всички нови глоби на пътя

В населени места за превишаване с:

10 км/ч – глоба 20 лв.; от 11 до 20 км/ч – глоба 50 лв.; от 21 до 30 км/ч – глоба 100 лв и отнемане на 2 контролни точки; от 31 до 40 км/ч – глоба 400 лв и 6 точки; над 40 км/ч – глоба 600 лв и 12 точки; над 50 км/ч – глоба 700 лв, за всеки следващи 5 км/ч превишаване над 50 км/ч глобата се увеличава с 50 лв и три месеца без книжка и 16 точки.


Извън населено място за превишаване с:

10 км/ч – глоба 20 лв.; от 11 до 20 км/ч – глоба 50 лв.; от 21 до 30 км/ч – глоба 100 лв, и отнемане на 2 контролни точки; от 31 до 40 км/ч – глоба 300 лв и 6 точки; от 41 до 50 км/ч – глоба 400 лв и 12 точки; над 50 км/ч – глоба 600 лв, за всеки следващи 5 км/ч превишаване над 50 км/ч глобата се увеличава с 50 лв и 16 точки.

Паркиране на място за инвалиди, без водачът да има това право – глоба 200 лв. Паркиране в паркове, градини, детски площадки, площи, предназначени само за пешеходци, и на тротоари – глоба от 50 до 200 лв.

Паркиране в зоната на пешеходна пътека – глоба 50 лева и 3 контролни точки. Престоява или паркира като втори ред в активна лента за движение – глоба 50 лева и 4 точки. Паркиране на спирка – глоба от 20 до 150 лева и 3 контролни точки.

Неправилно паркиране – 20 лева.

Без винетка Лек автомобил – 300 лева. Превозно средство за превоз на пътници с 8 места, без мястото на водача – 600 лв. Превозно средство, предназначено за превоз на пътници с повече от 8 места за сядане, камиони с допустима максимална маса 12 или повече тона – 1500 лв. Камион с две и повече оси с технически допустима максимална маса 12 или повече тона – 3000 лв. Маневри и разположение на пътното платно

Неправилно престояване – глоба 20 лева.

Нарушение на правилата за разположение на превозно средство върху платното за движение – глоба 20 лева и . Нарушава правилата за движение назад – глоба 20 лева. Неправилно престояване – глоба 50 лева.

Движение в BUS лента – глоба 50 лева. Каране по релси и нарушаване на правилата за преминаване през железопътен прелез – глоба от 20 до 150 лв и 4 контролни точки. Необозначено спряло на платното превозно средство – глоба 150 лв и 6 точки. Неосигуряване на преминаване на превозно средство със специален режим на движение – глоба 150 лева и 6 контролни точки.

Каране в насрещното по автомагистрала и скоростен път – без книжка за срок от три месеца и глоба 1000 лв. При повторно нарушение половин години без книжка и глоба 4000 лв.

Неспазване на знаци:
Не спира на знак STOP – глоба 20 лева и глоба 7 точки. Неправилно включване в движението, неправилно престрояване, неправилно изпреварване, не спазване на предимството – глоба 20 лева.

Навлиза след знак, забраняващ влизането на съответното пътно превозно средство, или се движи в забранената посока на еднопосочен път – глоба 30 лева. Неправилно изпреварване без опасност за движението – глоба 30 лева и 4 точки. Нe спазване светлинните сигнали на пътните светофари и сигналите на регулировчика – глоба 50 лева и 4 точки.

Неспазване на пътни знаци, пътната маркировка и другите средства за сигнализиране, правилата за предимство, за разминаване, за изпреварване или за заобикаляне, ако от това е създадена непосредствена опасност за движението – глоба 150 лева и 6 контролни точки.

Преминаване на червен сигнал на светофара – 100 лева и 10 контролни точки. При повторно нарушение глобата е 200 лева и книжката се взима за месец. Не осигурява предимство, когато преминава през пешеходна пътека – глоба 100 лева. При повторно нарушение глобата е 200 лева и книжката се взима за месец. Катастрофа Катастрофа заради движение с несъобразена скорост и неспазване на дистанция – глоба до 200 лв и 3 точки.

Гуми

Глоба 50 лева се налага за управление на моторно превозно средство с износени или разкъсани гуми и 6 контролни точки. В периода от 15 ноември до 1 март колите трябва да са с предназначени за зимни условия гуми, или с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 мм.

Документи и проверка Не носи свидетелство за управление, контролен талон и талон на превозното средство – глоба 10 лева. Не носи документ за сключена задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ – глоба 10 лева.

При отказ да се предадат документите за проверка – отнемане на книжката за срок от 1 до 6 месеца и с глоба от 50 до 200 лв. Управление на моторно превозно средство при отнета книжка – глоба от 100 до 300 лв. Управление на моторно превозно средство без книжка – глоба от 100 до 300 лева

Осуетяване на извършването на проверка от органите за контрол – отнемане на книжката за срок от 1 до 6 месеца и с глоба от 50 до 200 лв. Отказ да се изпълни нареждане на органите за контрол и регулиране на движението – отнемане на книжката за срок от 1 до 6 месеца и с глоба от 50 до 200 лв.


Алкохол

При концентрация над 0.5 до 0.8 промила включително – 6 месеца без книжка и глоба 500 лв, отнемат се и 10 контролни точки. При концентрация над 0.8 до 1.2 промила включително – година без книжка и глоба 1000 лв.

При повторно нарушение книжката се отнема за една до три години и се налага глоба от 1000 до 2000 лв. При отказ за проверка за алкохол и/или наркотици – отнемане на книжката за до две години, глоба 2000 лв и отнемане на 12 точки. Предоставяне на моторно превозно средство на лице, което не притежава съответното свидетелство за управление, употребило е алкохол и/или наркотични вещества или техни аналози – глоба от 100 до 300 лева.

Участие в гонки

Водач, който организира или участва в нерегламентирани състезания по пътищата, отворени за обществено ползване, или ги ползва за други цели, освен в съответствие с тяхното предназначение се наказва с лишаване от право да управлява моторно превозно средство за срок 12 месеца и глоба 3000 лв.

За повторно нарушение санкцията е без книжка за срок от три години и глоба 5000 лв. Други Неправилно използване на звуков сигнал в населено място – глоба 10 лева. Изхвърля от превозно средство предмети или вещества, които замърсяват пътя – глоба 30 лева и 5 контролни точки.
Закъснение за технически преглед – глоба до 50 лв.
Управление на моторно превозно средство с емисии на вредни вещества над нормите или с неизправно шумозаглушително устройство – глоба до 50 лева Използване на антирадар – глоба до 50 лева Поставен на неправилно място номер – отнемане на книжката за срок от 1 до 6 месеца и с глоба от 50 до 200 лв. Управление на превозно средство, което не е регистрирано по надлежния ред или е без номера – без книжка от 6 до 12 месеца и с глоба от 200 до 500 лв.

Използване на сигнали, предвидени за автомобил със специален режим на движение – отнемане на книжката за срок от 1 до 6 месеца и с глоба от 50 до 200 лв. Използване на мобилен телефон по време на управление на превозно средство – глоба 50 лева и 6 контролни точки

Непоставен предпазен колан – глоба 50 лева и 10 контролни точки. Превоз на деца в нарушение на изискванията – глоба 50 лева Управление на превозно средство с нечетлив или закрит регистрационен номер – глоба 50 лева.

https://novavarna.net/

Тол системата ще обхване около две трети от пътищата в страната


Предстои да бъде извършен анализ на експертно и политическо ниво кои пътища да попаднат в обхвата на тол-системата. Вероятно те ще са не повече от 2/3 от републиканската пътна мрежа, като приходите от въвеждането на системата ще бъдат използвани единствено за подобряване безопасността на пътищата. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков по БНТ. Нанков напомни, че щетите от забавянето на въвеждането на тол системата заради обжалвания са над 1,5 млн. лв. дневно. „Всеки ден ни е важен. Затова и ще поискаме предварителното изпълнение на процедурата“, заяви министърът. И посочи, че ще бъде заведено дело за пропуснати ползи срещу жалбоподателите, които, по негови думи, злоупотребяват с право, за да саботират изграждането на системата. Приходите от тол системата ще се разходват за поддръжка на пътната инфраструктура и за строежа на нови скоростни отсечки от републиканската пътна мрежа. Експертен дебат ще се състои по въпроса дали е справедливо част от приходите, генерирани от експлоатация на републиканската мрежа, да бъдат използвани и за поддръжка на общински пътища. Нанков заяви, че се очаква до 2019 г. да бъде стартиран строежът на последния и най-тежък участък от автомагистрала „Струма“ – отсечката през Кресненското дефиле.
 На 19 октомври бе възобновена обществената поръчка за изграждането на тунел „Железница“, а по останалите два участъка – от Благоевград до Крупник и от Кресна до Сандански работата се извършва по график, допълни Нанков. След извършена проверка и съставен доклад за състоянието на тунелите в страната, 16 тунелни тръби се нуждаят от ремонти, обясни министърът. По всички европейски норми са ремонтирани вече десните тръби, в посока Варна, на тунелите „Витиня“ и „Ечемишка“ на АМ „Хемус“. На 20 ноември ще бъде отворена за движение и тръбата в посока София на тунел „Витиня“. Поетапно ще бъдат ремонтирани всички останали тунелни съоръжения. След като бе създадена организация, стартират ремонтни дейности по 100-метров участък от Аспаруховия мост. Няма да бъдат създавани затруднения за трафика през зимните месеци. „Планираме за 25 дни за приключим ремонтирането на тези 100 м, като напролет ще продължим, за да бъде мостът завършен“, посочи министър Нанков. На 1 ноември въвеждаме режим на зимно поддържане на републиканските пътища. Създали сме необходимата организация и имаме готовността за почистване на пътищата през зимата. Ресурсът за снегопочистване е осигурен, а ако зимата бъде по-лека и се спестят средства, спестяванията ще бъдат за сметка на повече ремонтирани пътища през 2018 г., коментира още регионалният министър.

http://transportal.bg

Всеки втори от най-новите дизели на БДЖ е за основен ремонт

Всяка втора от най-новите дизелови мотриси на БДЖ е за основен ремонт, научи „Монитор“. Машините са купени в началото на века, по времето на управлението на кабинета на Симеон Сакскобургготски. В момента от 25 в движение са 15. Останалите 10 са отпаднали от експлоатация след инциденти и катастрофи – удари на прелези или пожари, и се нуждаят от тотален ремонт, коментираха от „БДЖ – Пътнически превози”. Само преди година и няколко месеца броят на използваните дизелови мотриси бе 18.

Оказва се според информация на БДЖ, че част от останалите в експлоатация машини са с надпробег и е време да влязат в депата за основен ремонт. От държавната компания отказаха да коментират точната бройка поради различни съображения. „Извършени са допълнителни ремонтни операции, които са съгласувани с вътрешни разпоредби и правилници на БДЖ, за да се осигури безопасна работа на мотрисите”, заявиха от железниците.

На практика от 2008 г. насам дизеловите мотриси са без поддръжка защото договорът със Siemens е бил прекратен преди близо 10 години. Тогава ръководството на железниците е преценило, че държавният превозвач може сам да се справя с ремонта им. Но това се е оказало невъзможно и доведе до обявяването на обществена поръчка през януари тази година за ремонт и поддръжка на мотрисите Siemens за следващия 5-годишен период. В сумата е предвидено да бъдат ремонтирани както дизеловите, така и електрическите влакове. Три месеца по-късно стана ясно, че една българска и три чуждестранни компании се състезават за договора за 137 млн. лв. без ДДС. Това са регистрираното в Русе дружество „Експрес сервиз”, обединение на германската Siemens, унгарското дружество на швейцарската Stadler и румънската Alstom Transport. Заради непълни документи българската компания отпада от състезанието, а останалите, преминали предварителен подбор, участници бяха поканени да представят технически и ценови оферти.



Първоначално комисията беше сформирана да работи до началото на миналия месец, когато се очакваше да има избран изпълнител. Пред „Монитор” от жп холдинга коментираха, че изпълнителният директор Владимир Владимиров е удължил срока на работа на комисията до 6 януари догодина. Търгът се забави с един месец, след като процедурата беше спряна временно заради подадена жалба. Според БДЖ именно забавянето е причината за удължаване на срока на работа, но е възможно комисията да излезе с решение и по-рано

 Дизеловите мотриси се експлоатират в регионалните центрове на превозвача в София, Пловдив и Горна Оряховица. Според новия график на движение от следващата година БДЖ спира влакове по различни причини. Липсата на достатъчно машини, които да изпълняват линиите, доведе до извозване на пътници с електрически мотриси, произведени преди около 45 години. Спрените преди време от движение 40-годишни съветски електрически мотриси от серия 32 возят пътници между гарите Горна Оряховица и Плевен, както и между Царева ливада и Габрово, потвърдиха от синдикатите на железницата. Прогнозата е, че проблемът с недостига на подвижен състав ще се изостри догодина, когато и дизеловите, и електрическите мотриси Siemens ще бъдат спрени за ремонт. Обикновено една мотриса пътува по 10 пъти на ден.

в. Монитор

Търсене в нашия сайт

Красотата на Велико Търново