Снимка и информация: Община В. Търново |
Велико
Търново става част с културно-историческото си наследство от световната
инициатива „Исторически град 3.0”. Партнирайки си с градове като Единбург, Амстердам,
Флоренция, Дубровник, Вроцлав и Лвов, Старата столица се присъединява към
листата с най-посещаваните градове в Европа с живо културно наследство.
Началото на мащабната инициатива бе поставено с
подписването на писмо за сътрудничество на международна конференция, провела се
в полския град Краков. От името на
Община Велико Търново документът бе подкрепен от ресорния заместник – кмет
Ганчо Карабаджаков. По време на форума представители от различни градове обсъждаха
още най-новите тенденции в маркетинга на туристическите градове, свързани с
отношенията между туристи и местни жители. Фокус бе поставен и върху настъпващите
промени в градовете с жива история при увеличаване на организираните посещения
на туристи.
Проектът,
в който Велико Търново има намерение да се включи активно, предвижда още обмен
на добри практики между градовете, подобряване на стандарта на жителите,
разработване на съвместни кампании, свързани градския брандинг и т.нар. „смарт“
градове.
Концепцията
3.0 за градовете с културно наследство е продиктувана от съвременните тенденции
в маркетинга. Проектът е фокусиран и върху решаване на проблеми и дискутиране
на потенциални конфликтни зони. Следващият мащабен форум по темите на
сътрудничеството ще се проведе през 2020 година. До тогава градовете ще работят
съвместно в партньорски проучвания в
сферата на туризма и преминаването от културен към творчески туризъм.
В
рамките на гостуването си заместник-кметът на Велико Търново Ганчо Карабаджаков
се срещна с ресорния си колега Андржей Кулиг. Двамата обсъдиха бъдещото сътрудничество
между Велико Търново и Краков. Ганчо Карабаджаков отправи покана делегация от
полския град да гостува за празника на Старата столица и за Международната
борса „Културен туризъм”.
Велико
Търново и Краков си партнират от 1970. Полският град подкрепи Старата столица
при подготовката му в кампанията „Европейска столица на културата”.