Плакат и информация - Община Велико Търново |
Огромен балон от
употребявани найлонови торбички ще бъде част петото издание на кампанията
„Книги за смет” в Старата столица на 13 май пред Mall Велико Търново. Инсталацията, дело
на испанския арт колектив Basurama
и илюстрираща свръхпроизводството на пластмасови изделия в днешни дни, ще
посети и всички градове от националното турне на кампанията: 13 май - Велико
Търново, 20 май - Кюстендил, 21 май – Благоевград, 27 май – Стара Загора, 28
май – Бургас.
И тази година всички
фенове на кампанията ще имат възможността да предадат един или повече килограми
пластмасови отпадъци между 10:00 и 13:00ч., за да получат безплатна книга от
предварителната селекция.
Велико Търново не само
е сред първите градове, които“прегърнаха“ кампанията, а и сред най-активните
участници и сред онези, събрали най-големи количества пластмасови отпадъци за
рециклиране.
Кампанията има очевиден
и устойчив ефект в изграждане на екологично съзнание сред децата и младите хора
във Велико Търново и има огромен принос в подобряване на параметрите по
разделно събиране на битовите отпадъци.
Няколко нови заглавия, сред
които „Доктор Дулитъл” и „Белия зъб”, плюс специални инициативи – детски
работилници и пътуваща изложба, посветенa на вредите от пластмасата върху
природата и животните, са подготвили организаторите от фондация „Credo Bonum” и издателство “SmartBooks” за най-мащабното
издание на кампанията досега. От началото на най-успешната екологична кампания
през 2013 г. досега общо са били рециклирани над 46 тона пластмасови отпадъци и
раздадени десетки хиляди книги.
Повече информация за
регламента за участие, датите и специалните инициативи може да следите във
фейсбук събитието „5
години Книги за смет“.
Партньори на кампанията
са Екопак, Българо-американска кредитна банка, Общините Велико Търново,Бургас,
и Кюстендил, Посолство на САЩ в България, Институт Сервантес, Mall Galleria Стара Загора и Mall Велико Търново, и с медийното партньорство на
телевизионното предаване на БНТ - „Зелена светлина”, гайдът за култура „Виж!
София” и „Виж! Бургас”иJCDecaux.