Снимка: архив
Информация: Automedia.investor.bg
Настъпването на зимния сезон създава много проблеми за шофьорите и собствениците на автомобили. Те са свързани както с обстановката на пътя, така и със самата кола. Един от тях е свързан със студа в салона на превозното средство - най-вече сутрин, когато температурите навън са под нулата. Как може той да бъде решен или поне донякъде облекчен?
Мнозина шофьори включват парното на най-висока степен, при това - веднага след като са запалили двигателя. Не е ясно на какво се надяват, след като купето е почти замръзнало, а антифризът в системите за охлаждане още е студен. Въздухът, разбира се, не е толкова леден, колкото на улицата, но той няма как да ви стопли. А и двигателят в този случай ще загрява по-бавно, тъй като голяма част от акумулирана енергия ще отиде за затопляне на салона.
Друга грешка е насочването на въздушния поток към прозореца, на максимална скорост на вентилатора. Да - той ще размрази натрупания лед, но когато от въздуховодите започне да влиза наистина топъл въздух, стъклото може да не издържи и дори да се пръсне заради огромната разлика в температурите. За избегнете тази опасност, загрявайте стъклата едновременно с останалите части от салона.
Най-разумно е, ако включвате веднага вентилатора, той да работи минимална скорост – тя трябва да бъде постепенно увеличавана. Включването му на максимум трябва да стане, след като стрелката за загряване на двигателя „отлепи” от най-ниското си деление. Както и да се променя силата на въздушния поток, системата ще започне да подава нужната топлина, едва след като двигателят достигне нормалната си температура.
Много от съвременните коли имат специални нагреватели на салона. Ако тази система е налице, можете да забравите за всичко написано в предишните два абзаца, защото тя ще се справи с проблемите.
Най-облагодетелствани са собствениците на автомобили с климатроник. Ако той е адекватно настроен, при пускането в автоматичен режим системата сама избира как да действа. Обикновено тя започва да работи на малка скорост, след което набира сила и насочва загретия въздух към стъклата. След това, при достигане на комфортна температура, започва да изпраща топлината към краката на шофьора.
Във всички случаи обаче, при студено време най-добре е автомобилът да потегля, след като преди това е работил няколко минути на празни обороти.
Източник: Automedia.investor.bg