
Оказва се според информация на БДЖ, че част от останалите в експлоатация машини са с надпробег и е време да влязат в депата за основен ремонт. От държавната компания отказаха да коментират точната бройка поради различни съображения. „Извършени са допълнителни ремонтни операции, които са съгласувани с вътрешни разпоредби и правилници на БДЖ, за да се осигури безопасна работа на мотрисите”, заявиха от железниците.

Първоначално комисията беше сформирана да работи до началото на миналия месец, когато се очакваше да има избран изпълнител. Пред „Монитор” от жп холдинга коментираха, че изпълнителният директор Владимир Владимиров е удължил срока на работа на комисията до 6 януари догодина. Търгът се забави с един месец, след като процедурата беше спряна временно заради подадена жалба. Според БДЖ именно забавянето е причината за удължаване на срока на работа, но е възможно комисията да излезе с решение и по-рано
Дизеловите мотриси се експлоатират в регионалните центрове на превозвача в София, Пловдив и Горна Оряховица. Според новия график на движение от следващата година БДЖ спира влакове по различни причини. Липсата на достатъчно машини, които да изпълняват линиите, доведе до извозване на пътници с електрически мотриси, произведени преди около 45 години. Спрените преди време от движение 40-годишни съветски електрически мотриси от серия 32 возят пътници между гарите Горна Оряховица и Плевен, както и между Царева ливада и Габрово, потвърдиха от синдикатите на железницата. Прогнозата е, че проблемът с недостига на подвижен състав ще се изостри догодина, когато и дизеловите, и електрическите мотриси Siemens ще бъдат спрени за ремонт. Обикновено една мотриса пътува по 10 пъти на ден.
в. Монитор
Няма коментари:
Публикуване на коментар