Снимка и информация: Община Велико Търново |
Съединяването
на магистрала „Хемус” и строителството на високоскоростния път Русе – Велико
Търново, част от Девети паневропейски коридор „Хелзинки – Истанбул” бяха
потвърдени като инфраструктурни приоритети. Това заяви народният представител
от Великотърновски регион и председател на най-голямата парламентарна група
Цветан Цветанов след приемна за граждани в Старата столица и среща с кмета
Даниел Панов. За аутобана между София и Варна вече са обявени процедури за
строителство на два лота, за които е осигурено финансиране.
Магистрала
„Хемус” ще преминава на 15
километра , а не на 40 км ., както предвиждаше предишният вариант. Приближаването
на трасето бе инициирано от Даниел Панов и стана факт през 2015 г . Приоритетно
управленския мандат на правителството остава реализирането на двата големи
инфраструктурни проекта, стана ясно след срещата между Даниел Панов и Цветан
Цветанов.
По инициатива
на кмета на Велико Търново народният представител обеща да съдейства за
скорошна среща на местните власти от областта с регионалния министър Николай
Нанков. Основната тема ще бъде свързана с необходимата рехабилитация на
участъци от третокласната и четвъртокласната пътна мрежа, планирането на
конкретни ремонти и финансирането им. Даниел Панов припомни, че преди седмица
лично е запознал министър Нанков с този въпрос. „265-е общини получават обща
капиталова субсидия от 150 милиона лева годишно, която се разпределя между
всички належащи потребности на местните власти. Обсъдихме възможността за
увеличаване на целевите трансфери за общински пътища с до 60 милиона лева
годишно, заедно с промяна на механизма за разпределянето й”, заяви кметът на
Велико Търново.
Със
съдействието на Цветан Цветанов изработеният от екипа на Даниел Панов проект за
ремонт на моста към с. Шемшево вече е внесен в Комисията за
бедствия и аварии. Очаква се въпросът за осигуряване на финансов ресурс да
намери решение още на първото заседание, което ще се проведе до десетина дни.
Даниел Панов
запозна Цветан Цветанов с идейния проект за изграждането на северен пътен възел
в подножието на крепостта Трапезица. Целта е транзитният трафик по
направлението Горна Оряховица – Велико Търново да бъде отклонен от
историческата част на старата част. Съоръжението ще позволи и директен достъп
от пътя Русе – Свиленград до историческата забележителност, която бе
реставрирана и отворена като туристически обект преди по-малко от година.
Концепцията ще бъде внесена в Министерството на регионалното развитие и
благоустройството.
Няма коментари:
Публикуване на коментар