Снимка и информация - Община Велико Търново |
Даниел Панов откри първото
изложение за родни производители на храни и напитки
Във
Велико Търново се провежда първото по рода си изложение за български
производители на храни и напитки „Трапезица Фест“ 2017. Тридневният форум бе
открит от кмета на Старата столица Даниел Панов и директора на БНТ Свят и
региони Екатерина Генова. Изложението е финал на инициативата
„Вкусът на България“, с която обществената телевизия и Националното сдружение на
общините в Република България съдействат на родните производители за развитието
на бизнеса им, за съкращаване на пътя до търговските вериги, ресторантите,
хотелите и къщите за гости.
До
неделя в изложбени зали „Рафаел Михайлов” жителите и гостите на Велико Търново
могат да дегустират висококачествени български вина, млека и консерви, изискани
деликатеси и бутикови храни, произведени по уникални рецепти.
Даниел
Панов пожела успех на участниците и организаторите и изрази надежда, че подобни
празници на българския вкус и кулинария ще станат част от обществените събития
във всеки повече градове. Панов подчерта, че форуми като „Трапезица Фест“ са
израз на подкрепа за развитие на родното производство и средство за насърчаване
на малкия и средния бизнес. Като председател на Управителния съвет на НСОРБ
Даниел Панов поздрави всички свои колеги кметове и всички служители на
общинските администрации по повод днешния празник на българската община.
„Нашата
всеобща цел е българските храни и напитки да бъдат по-широко предлагани. Освен
всичко друго, те са свързани с различни обичаи и обреди и са част от културното
богатство и наследство“, подчерта Даниел Панов. Той посочи, че производителите
могат да разчитат на подкрепата на законодателната, изпълнителната, местната
власт, както и на медиите.
Регионалният
представител на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни
предприятия Иван Сотев, увери изложителите на „Трапезица Фест”, че освен
подкрепа за подобни инициативи, чрез своите структури Министерството на
икономиката активно съдейства на българските производители да направят и своите
първи стъпки на чужди пазари.
„Ако
ви трябва илюстрация на българската пословица „речено – сторено” – това е
днешното събитие”, заяви при откриването директорът на БНТ Свят и региони
Екатерина Генова. Тя обърна внимание, че всички поставени от бранша проблеми в
рамките на инициативата „Вкусът на България” вече са намерили своето адекватно
решение. Генова припомни, че в началото на кампанията преди половин година кметът
на Велико Търново сподели идеята си Старата столица да даде възможност на
производителите на уникални регионални храни и напитки да представят своите
продукти, да се срещнат с търговци и ресторантьори, да предложат своята
продукция директно на клиентите си. С
откриването на „Трапезица Фест” това намерение вече е факт.
В
рамките на кампанията „Вкусът на България“ се проведоха поредица от дискусии в
цялата страна, чрез които производители и представители на туристическия бранш коментираха
открито въпросите за решаване помежду им. Със съдействието на БНТ2 и НСОРБ с
проблемите на производителите бяха запознати депутатите от парламентарните
комисии по земеделието и храните и по регионална политика, благоустройство и
местно самоуправление. Най-спешните въпроси вече очакват своето законодателно
решение.
Изложението
се провежда в навечерието на 16 октомври - Световния ден на прехраната, обявен
от Генералната асамблея на ООН. Организатори са ОТА „Царевград Търнов“,
„Прим Дизайн“ и „Прим Нет“. Събитието се осъществява с подкрепата на
Изпълнителната агенция за малки и средни предприятия и Община Велико Търново,
както и с медийното партньорство на Българската национална телевизия и Общинско
радио Велико Търново.
Няма коментари:
Публикуване на коментар