събота, 18 ноември 2017 г.

3 варианта за магистралата от Русе до Велико Търново

Три са вариантите за изграждане на магистралата между Русе и Велико Търново. Те са разгледани в доклада за оценка на въздействието върху околната среда, който бе публикуван на сайта на пътната агенция. Всеки от тях обаче има една и съща начална точка - на 3 километра от съществуващия Дунав мост и в близост до втория мост на реката при Русе, за чието изграждане вече бе постигнато споразумение между България и Румъния. Сценариите, за строителство на аутобана ще бъдат обсъдени от 28 ноември до 1 декември в десет населени места - Павликени, Горна Оряховица, Велико Търново, Полски Тръмбеш, Ценово, Бяла, Борово, Две могили, Иваново и Русе. Според плановете за изграждане магистралата с обща дължина от 133 километра ще бъде разделена на три участъка. Първият е от Русе до Бяла /около 40 километра/, вторият е обходът на град Бяла с дължина около 35 км., а остатъкът от трасето до Велико Търново е с дължина около 57 километра.

Първият вариант, наречен червен, включва изграждането на 15 пътни възела и два тунела, както и 37 моста и виадукта с обща дължина 23 889 м и 22 пътни подлези и надлези с обща дължина почти 1,6 км. На 131-ви км се предвижда и изграждане на център за управление на движението. Предвидени са и две площадки за отдих край пътя. Този вариант би засегнал 5 зони, включени в Натура 2000.

Ако бъде приет вторият сценарий за магистралата, наречен син, ще бъдат изградени 14 пътни възела, 29 моста и виадукта с обща дължина почти 20 км, 27 подлеза и надлеза с обща дължина над 1,8 км, 16 селскостопански надлеза и 19 селскостопански подлеза и два тунела. В него отново се предвиждат две площадки за отдих край магистралата, а засегнатите зони в Натура 2 000 са 6 на брой. Третият сценарий за изграждане на аутобана би включил строителството на 18 пътни възела, 22 моста и виадукта с обща дължина почти 15 км, 12 селскостопански надлеза и 9 селскостопански подлеза и четири тунела. Засегнатите зони, включени в Натура 2000 в този случай биха били пет.

При първият и третият сценарий град Бяла се заобикаля в западна посока, докато във втория -в източна. Освен, че към момента не е напълно ясно откъде ще премине магистралата не е 100 процента сигурен и начинът й на финансиране. В доклада по ОВОС се казва, че аутобанът Русе-Велико Търново може да бъде построен с европейски средства или със заеми от европейски институции. Именно финансирането ще е ключово и за това кога ще бъде завършен всеки един от предвидените три етапа за строителство.

Ясно е обаче, че трафикът по бъдещата магистрала няма да е никак малък. Именно все по-натовареното движение е причина и за търсене на решение за изграждане на втори мост над река Дунав при Русе. Само за последната година преминалите през съоръжението леки и тежкотоварни автомобил и автобуси са се увеличили два пъти. Освен това построеният преди над 60 години първи мост, който свързва България и Румъния е технически амортизиран и трафикът по него често се затруднява от ремонти. За изграждането на втори мост при Русе над Дунав от години настояват и от страна на бизнеса.

Източник: standartnews.com

Търсене в нашия сайт

Красотата на Велико Търново