Велико Търново
се включва в новата инициатива на БНТ 2 „Вкусът на България”. Съвместната
кампания на обществената телевизия и на Националното сдружение на общините в
Република България стартира днес в София. Тя има за цел срещне интересите на
туристическия бранш и българските производители на качествени храни и напитки.
В поредица от
работни форуми, през цялата година в българските градове представители на
сектора на туризма и производители от хранително-вкусовата промишленост ще
дискутират причините и проблемите, които все още ограничават масовото навлизане
на качествените българските продукти в ресторантите и хотелските вериги. В Старата българска столица ще се проведе
голяма тематична конференция, част от инициативата „Вкусът на България”. По
предложение на кмета на Велико Търново и председател на НСОРБ Даниел Панов
форумът ще се състои в рамките на Международното изложение „Културен туризъм”
през април 2018 г .
„Кампанията „Вкусът на България” ще даде възможност за
стимулиране на хотелиерите и ресторантьорите да купуват продукти на местни
производители и с това да съхраняват уникалността на всеки регион. Тя ще позволи по-сериозни наблюдения върху
конкретните проблеми на различните страни и бързото намиране на решения. Конференцията
във Велико Търново ще акцентира върху връзката между туристическия бранш и
хранително-вкусовата индустрия. Ще поканим и институциите, към чиито
представители ще бъдат поставени актуални
въпроси”, коментира Даниел Панов.
Кметът на
Велико Търново изтъкна, че местната власт винаги е оказвала
институционална подкрепа на регионалните производители. Той даде пример с хипермаркети
в старопрестолния град, където са обособени витрини с производства от местния
бизнес, както и с ресторанти в града, в които се предлага отделно меню с
традиционни специалитети. „В рамките на кампанията общините ще препоръчат във
всеки хотел да има витрина с местни производства. Ще търсим начин регионалните
фермерски пазари да стават все повече и да продължават по-дълго. Те са директната връзка между производители и
потребители. По този начин се избягват прекупвачите, а гражданите са сигурни,
че консумират сертифицирана местна храна”, каза още Даниел Панов.
Кметовете на
Банско Георги Икономов, на Троян – Донка Михайлова и на Търговище – Дарин
Димитров, предложиха и други реалистични проекти за насърчаване на българските
производители - въвеждането на регионални марки за качество на туристическите
услуги, които носят местна специфика; включване на производители от конкретните
региони в туристически програми, които запознават с производствения процес и
промотират качествени продукти.
Със съдействието
на местните власти дискусиите ще се провеждат в общини с подчертан туристически
профил. Повдигнатите проблеми ще бъдат обобщени и със съдействието на
обществената телевизия БНТ 2 ще бъдат потърсени институционалните им решения.
НСОРБ, от своя страна, ще съдейства да бъдат формулирани ясни предложения за
промени в законодателството. Новините на БНТ 2 ще отразяват в репортажи всяка
от срещите в рамките на инициативата „Вкусът на България“ и ще дадат публичност
на всеки успешен пример за партньорство на туристическия бизнес и българските
производители на храни.
Източник: Община Велико Търново
Няма коментари:
Публикуване на коментар