Информация и снимка: Община В. Търново |
Община Велико Търново внедрява нови електронни
услуги, за да разшири платформата си и да отговори адекватно на обявената от
правителството на Република България политика за намаляване на административната
тежест. Благодарение на подписания договор между кмета на Велико Търново Даниел
Панов и ръководството на Териториалната дирекция на Националната агенция по
приходите, в най-скоро време кандидатите по обществени поръчки вече няма да
предоставят удостоверенията за липса на задължения към държавния бюджет. Те ще
бъдат предоставяни автоматично на общинската администрация, благодарение на
добрата комуникация с НАП и интегрирането на регистрите.
Новината бе обявена по време на пресконференция,
дадена от секретаря на Община Велико Търново Мина Илиева, от директора на
общинската дирекция „Административно обслужване” Розалия Стефанова и началника
на отдел „Информационно-техническо обслужване” Павел Христов.
„Нововъведението представлява много важна
антикорупционна стъпка”, подчерта Мина Илиева. Тя припомни, че още преди година
Община Велико Търново и ТД на НАП са подписали партньорски договор. Сред
преимуществата за гражданите и фирмите е облекчената процедура при технически
прегледи на автомобили – чрез интегрирането на регистрите както в сектор „Пътна
полиция”, така и във всички пунктове в реално време бива предоставяна
информацията за платен данък МПС.
Община Велико Търново е готова технически да
предоставя по електронен път – чрез електронен подпис, още три услуги в сферата
на гражданската регистрация – удостоверенията за брак, за семейно положение
/общ статут/ и за семейно положение – пълен статут /съпруг, съпруга, деца и
пр./ Практиката показва, че заявките за този тип административно обслужване са
над 30% от общия брой. От началото на годината Община Велико Търново е
предоставила 19 431 административни услуги, като 7326 от тях касаят
гражданската регистрация.
До есента предстои и внедряването на мобилно
приложение в помощ на хората със слухови и говорни увреждания. В централния
информационен център на Община В. Търново те ще имат възможност в реално време
да се свържат с преводач. В реално време той ще насочва както тях, така и
съответните служители от администрацията към желаната административна услуга.
Предстои и въвеждането на електронен обмен на данни с органите по кадастъра.
Община Велико Търново остава сред водещите
администрации в България по внедряване на услуги, извършвани по дигитален път,
като непрекъснато се стреми да повишава качеството при обслужването на
физически и юридически лица.
Няма коментари:
Публикуване на коментар